Wednesday, September 1, 2010

Zaid umumkan untuk bertanding


Saya sendiri sedar ramai pemimpin Keadilan melihat serong pandangan saya dalam pelbagai isu. Malah dalam masa pemilihan parti dewasa ini, saya telah mendengar bermacam kecaman, bahawa saya akan menjual hak orang Melayu. Saya kononnya Melayu liberal yang suka mencari populariti murahan dengan bangsa lain dalam parti. Dan yang paling dahsyat, yang saya akan menggagalkan perjuangan Anwar Ibrahim dan mungkin menjualkan parti Keadilan ini kepada UMNO suatu hari nanti jika saya diberi kuasa.
Serangan dan fitnah ini tajam sekali dan agak mengejutkan, lebih lagi kerana saya telah kata saya tidak mahu apa-apa jawatan. Tapi mereka tetap mengasak. Jadi, saya telah membuat keputusan baru. Kalau dah kena serang bertubi-tubi, baik saja masuk gelanggang. Kata orang, kalau nak kena tempeleng biar berbaloi. Tapi itu pun kalau Tan Sri Khalid tak mahu jawatan tersebut. Kalau dia mahu, saya lebih selesa memberi laluan kepada beliau kerana dia banyak pengalaman yang boleh membantu parti. Tan Sri tak suka hentam dan burukkan orang lain, dia lebih minat berkerja. Sebenarnya, itulah pemimpin yang boleh membantu orang Melayu dan parti kita.

No comments:

Post a Comment